Italianen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu Italianen! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu

Italianen!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Vandaag weer een dag in Alotenango op de timmerwerkplaats. Ik heb het met de bussen geloof ik nog niet helemaal door, juist toen ik aan de overkant van de weg was kwam de bus voor Alotenango en ik dacht die stopt wel bij de bushalte. Maar nee hoor, de vrouw die er al stond te wachten schudde nee en de bus reed verder! Dat werd dus 15 minuten wachten! Toen in Alotenango ook nog eens verkeerd gelopen en moest ik de weg gaan vragen. Eindelijk aangekomen stond de koffie wel al klaar, dus dat was mooi meegenomen. In deze pauze werd er druk gewerkt aan een bouwpakketje uit Nederland, wat uiteindelijk een mooi hert werd. De leraren en de nieuwe vrijwilligster, Letitia uit Italië, hebben heel veel nieuwe ideeën opgedaan naar aanleiding van het voorbeeld uit Nederland. En omdat Guatemalteken gek zijn van voetbal en Letitia uit Milaan komt wordt het dus iets met schuivende voetballers. Ben benieuwd of het wat gaat worden. Ben verder de hele dag met Susan bezig geweest om haar activiteitenlijst te maken en daar prioriteiten in aan te brengen. Echt heel leuk werk en er worden al werkende ook nieuwe ideeën aan toegevoegd. Zo gaan we volgende week bekijken of bijvoorbeeld de Guatemalteekse provincie puzzel verkocht kan gaan worden bij Los Gigantes in Antigua. Een mooie winkel, die sommige van jullie wel kennen. In de middag kwam er nog een nieuwe vrijwilligster, Serena ook al uit Italië! Moet toch eens bij Los Niños navragen waar al die Italianen nu in eens vandaan komen. Omdat zij nieuw was mocht zij direct al met de leraren op pad om promotie te gaan maken voor het startende seizoen volgende week. Tot nu toe zijn er maar 12 leerlingen en dat is nog wat weinig.
Omdat Susan nog wat zaken te doen had in Antigua zijn we rond half 4 vertrokken en dat gaf mij voor het boodschappen doen even de tijd voor een glaasje wijn bij Chrissie in de sigarenbar. Deze zat al goed vol met Amerikanen en Candezen en een Nederlander. Erik, die daar zo’n beetje bij het meubilair hoort en ieder middag zijn sigaren en biertjes daar komt nuttigen. Omdat het zo vol was, had Chrissie helaas geen tijd voor mij en gaan we wat anders afspreken. Maar luidruchtig als met name Amerikanen zijn heb ik me niet verveeld. Als verrassing kregen we ook nog een drankje van het huis aangeboden, omdat deze maand januari de maand was met de beste omzet ooit! We mochten het duurste drankje uitzoeken, b.v. een rum Zacapa a 7,50 Euro, maar ik heb het wijselijk op een glaasje witte wijn gehouden. Toen snel boodschappen doen, de honden uitlaten, eten maken enz.
Met mijn griepje gaat het steeds beter, en hierbij ook nog wat beloofde foto's uit San Mateo en wat foto's van vandaag,
Tot morgen,
Jan

  • 01 Februari 2013 - 08:55

    Wil Gommans:

    AI ai, en Italiaanse vrijwilligsters zijn over het algemeen mooie vrouwen ;-)

  • 01 Februari 2013 - 16:41

    Oss An:

    Het is toch wat met die bussen,en dan nog aan de wijn het kan niet op,je verveelt je evcht niet zo te lezen.fijn dat het alweer watbeter gaat metje snotneus dan kun je er weer goedtegen aan volgende weekfijn weekend,

  • 01 Februari 2013 - 18:35

    Suus:

    Haa pap,
    Zo eindelijk alles bij kunnen lezen! Ons internet lag er een paar dagen uit :-(
    Maar zo te lezen heb jij je niet verveeld.
    Fijn dat je lekker bezig bent, mooie foto's heb je bij je verslagen staan.
    Dikke kus!
    Hvj! Xxxxxxxxxxxx

  • 03 Februari 2013 - 11:30

    Xander:

    Mooie verhalen Jan , vooral doorgaan met foto's maken om het kleurrijke van het project te kunnen zien.
    Gevoelens van jaloezie kan ik niet onderdrukken , vooral ten aanzien van het klimaat , jouw werk en wat je zoal allemaal meemaakt , dan heb ik het niet eens over Italiaanse schone !! Keep up the good work

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Afscheid Guatemala

01 Maart 2013

Afscheid Alotenango

28 Februari 2013

Afscheid San Mateo

26 Februari 2013

Feest San Mateo

25 Februari 2013

Toerist
Jan

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 16818

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: