Diefstal! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu Diefstal! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu

Diefstal!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Weer eens wat later. Toen ik gisteravond er aan wilde beginnen, stonden Sjoukje en Joke aan de deur. Ik weet niet waarom, maar ik dacht dat ze dus pas zaterdag zouden komen. En omdat mijn telefoon aan de oplader lag heb ik ook de berichten van Ineke hierover gemist. Zij zaten natuurlijk helemaal vol met verhalen over de activiteiten die zij gedaan hadden voor de waterprojecten in de regio Alta Vera Paz en de verjaardag van Joke. Ook waren zij nog een aantal dagen in Casa Rosada in Livingston geweest, wel bekend bij de volgers van onze reizen. Gelukkig had ik nog wel een boterham met een gebakken eitje voor ze.
In de morgen ben ik hier veel bezig geweest met het benefiet concert en heb ik een aantal zalen, o.a. de JERA in Ysselsteyn, aangeschreven of ze mee willen werken. Ook heb ik een “advertentie” geplaatst op een Nederlandse site voor buitenlandse stages voor een fysiotherapeut. Die dan eventueel in San Mateo stage kan gaan lopen. Maar eens afwachten of dat iets gaat opleveren.
Met de bus naar Alotenango en daar eerst boodschappen gedaan, want ook daar hebben ze een Bodegona. Je kunt er wel niet zoveel vinden als in Antigua, maar voor mij was het voldoende. In de krant het alarmerende bericht dat de koffie is aangetast door een of andere ziekte. Dat is slecht economisch nieuws voor Guatemala.
Op het timmerproject zijn we vooral bezig geweest om de laatste puntjes te zetten op de activiteitenlijst van Susan en hebben we de financiële afronding gedaan van de maand januari. Het was een komen en gaan van mensen daar en er zijn veel nieuwe inschrijvingen gedaan voor de cursussen die maandag starten. De vrijwilligsters kregen figuurzaagles van de leraar en dat is toch nog moeilijker dan je denkt en ik was blij dat ik die les niet hoefde te doen.
Inmiddels is het zondagmorgen en ga ik na een enerverende dag gisteren verder met het verslag in een regenachtig koud Antigua. Gisteren heb ik bijna 4 uur lang met Alda geskypt. Een gesprek dat wel aangaf dat we het er beiden toch ook wel moeilijk mee hebben om zolang van elkaar gescheiden te zijn. Na dat gesprek vlug even naar Antigua gegaan voor wat boodschappen en mijn schoenen laten poetsen. Want ik was door de twee jarigen, samen met Jan en Ineke, uitgenodigd voor een etentje bij Hector. Volgens Tripadvisor is dit momenteel het beste restaurant in Antigua!
Echter toen Joke en Sjoukje terug waren en zich gingen omkleden bemerkte Joke dat ze was bestolen! Ze had net 2000 Quetzales gepind en haar handtas was professioneel opengesneden en haar portemonnee en haar bankpas waren verdwenen. Heel erg vervelend allemaal, vooral voor Joke. Gelukkig hebben we onmiddellijk de bankpas kunnen blokkeren en de rest wordt verzekeringswerk. Het heeft verder onze avond in Antigua niet kunnen bederven en hebben we heerlijk, maar vooral ook heel gezellig zitten eten. Met de taxi terug naar huis, waar ik met Joke en Sjoukje nog tot laat hebben zitten kletsen. We hebben het veel over de tradities van de Maya’s gehad, het nieuwe tijdperk dat is ingegaan na 21-12-2012 en de drijfveren om hier te zijn en hier dingen te doen.
Tot morgen,
Jan

  • 03 Februari 2013 - 23:58

    Suus:

    Jeetje volle dag met veel gebeurtenissen!
    Is ook niet niks om alleen (of Nouja niet alleen maar in ieder geval niet samen) aan de andere kant van de wereld te zitten!
    Dikke kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Afscheid Guatemala

01 Maart 2013

Afscheid Alotenango

28 Februari 2013

Afscheid San Mateo

26 Februari 2013

Feest San Mateo

25 Februari 2013

Toerist
Jan

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 16761

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: