Toerist - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu Toerist - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu

Toerist

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Vandaag, op de verjaardag van Alda, ben ik als een echte toerist naar Antigua gegaan. Het begon al met een uitnodiging voor een brunch bij Jan en Ineke. Daar ben ik rustig naar toe gewandeld en heb onderweg nog een flesje witte wijn gekocht. Om 11 uur stond de tafel prachtig gedekt en ging Ineke eieren aan het bakken. Verder waren er croissants, chocoladebroodjes, vers fruit, vleeswaren, kaas en pindakaas. Daar heb ik me allemaal aan tegoed gedaan en het was wederom heel erg lekker. Onder het eten alle gebeurtenissen van de laatste dagen besproken en gezellig zitten kletsen. Na het eten naar het centrale park waar de Jannen nog een beker koffie namen en heerlijk van de zon hebben zitten genieten. Ineke was even met haar moeder in Nederland aan het bellen. Het was gezellig druk en er speelde naast de altijd in het weekend aanwezig band van La Peña del Sol ook een jeugdorkest, met strijkers en de altijd aanwezige marimba. De strijkers zongen er ook nog bij. Het toeristenbureau had al een prachtige alfombra van gekleurd zaagsel gemaakt voor de processie die later op de dag zou plaats vinden. De straat met het boogje en het plein voor de La Merced kerk werden ook nog even aangedaan. Toen was het boogje voor Ineke te gespannen en werd het voor haar tijd voor een siësta. Ik ben mijn shuttle voor aanstaande zaterdag gaan boeken en inkopen gaan doen. Deze keer met de tuctuc naar huis en daar wat gelezen en achter de computer gezeten en even met Alda geskypt over haar verjaardag, die wel leuk was verlopen, hoewel ze mij daarbij wel heel erg gemist had. . Rond half 5 weer terug naar Antigua en daar was het ontzettend druk. Op zoek gegaan naar en de processie en Jan en Ineke. Die laatste had ik na een telefoontje zo gevonden, maar de processie was al vertrokken. Omdat het zo druk was hebben we een omtrekkende beweging gemaakt en geprobeerd om de processie tegen moet te lopen. De processie maakte ondertussen ook een omtrekkende beweging in de tegengestelde richting en uiteindelijk zijn we bij Frida’s maar een glaasje gaan drinken. Hoewel de verkoopsters niet binnen mogen daar was er een zo slim om wel de aandacht van Ineke te trekken met een shawl die precies de kleuren had van Ineke haar kleren. En ja hoor, die ging voor de zoveelste keer voor de bijl! Een andere verkoopster dacht die truc ook te beheersen, maar wij Jannen zijn onvermurwbaar en hebben niets van haar gekocht. Dit ook omdat wij s’middags geen foto van haar mochten maken, met haar prachtige haartooi van armbandjes . Daar had ze dus nu dubbel spijt van toen ik haar dat vertelde. Omdat het al donker werd ben ik zonder de processie nog gezien te hebben maar naar huis gegaan. Hier zat tenslotte een hondje op mij te wachten!
In de krant dit weekend een heel stuk over het monument over de massamoord op de begraafplaats in Acul. Als je daar een paar weken geleden, samen met ons reisgezelschap hebt gestaan, dan trekt dat extra je aandacht.
Nu ga ik mijn laatste week in hier, nog even genieten van de projecten en de zon en dan zaterdag naar huis.

Tot de volgende keer,

Jan

  • 25 Februari 2013 - 14:24

    Ineke:

    Het was dit jaar pas mijn eerste sjaal, Jan !!!!! ha ha. En verder heb je het precies zo verteld als het was. Veel plezier nog op de projecten en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Afscheid Guatemala

01 Maart 2013

Afscheid Alotenango

28 Februari 2013

Afscheid San Mateo

26 Februari 2013

Feest San Mateo

25 Februari 2013

Toerist
Jan

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 16765

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: