Alda Jarig! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu Alda Jarig! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu

Alda Jarig!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Vandaag is Alda jarig en wordt ze 53 jaar jong! Lieve schat, nogmaals van harte gefeliciteerd! Dat heb ik net al via de telefoon gedaan, maar de hele wereld mag het weten! Ik hou van jou!

Op een fraaie zondagmiddag dan weer wat berichten van een fris geknipte en in nieuwe blouse gestoken Jan. De laatste dagen hebben vooral in het teken gestaan van de blijdschap over het toch eerder naar huis kunnen gaan. Daar ben ik echt blij om. Niet dat ik niet graag hier ben, maar ik ga na deze lange scheiding toch heel graag weer terug naar mijn geliefde Alda.
De laatste twee dagen ben ik telkens naar het timmerproject in Alotenango gegaan en heb daar Suzan weer kunnen helpen met het beter organiseren ervan. Onder andere heb ik een fraaie folder (al zeg ik het zelf!) voor het project gemaakt. Daar komen dan nog wat foto’s en logos bij en dan kan die hier zo naar de drukker! Ook hebben we het visitekaartje aangepast en opnieuw ontworpen en ook dat zie er dadelijk heel erg mooi uit. De boekhouding begint ook steeds meer op poten te staan en begint het bij Suzan te dagen dat het hebben van heel wat “potjes” uiteindelijk heel verwarrend kan werken. Maar hier hebben we volgende week ook nog wel wat werk aan. Op vrijdag wel vervelende busritten gehad, de morgenbus ging heel langzaam. Een nou gaan ze hier vaak veel te snel, deze kroop echt vooruit. Daar kwam nog bij dat ik daarvoor een lang telefoongesprek had met Lys uit San Mateo. Die had gelukkig wel positieve berichten over de organisatie Intergral Hearts, die haar wel blijven steunen. Miscommunicatie lag hieraan ten grondslag. Nu nog het probleem oplossen van de huurverhoging van de tuin en keuken en dan gaat ook daar het zonnetje weer schijnen! De middagrit begon met regen in Alotenango, wat chaos veroorzaakte op de weg en daarna was de weg naar Antigua afgesloten en moest ik er een halte eerder uit. Je kunt er niet echt op vertrouwen!
De zaterdag blijft mijn opruimdag, ook omdat dan de vuilnis wordt opgehaald. Jongens van 14 of 15 jaar tillen de bak zo de vrachtwagen in en kiepen die daar om. Steeds ook kijken of er wat bruikbaars tussen zit. Dan moet je vooral denken aan glas, blikjes en plastic. Ze hadden enerzijds geluk dat er wel wat inzat, want afvalscheiding kennen ze hier nog niet en anderzijds de pech dat er ook de laatste dode Opossum in lag! Die had Doña Zoila en ik donderdag nog onder een stoel gevonden. Het begon hier al wat te ruiken en dus zijn we samen op onderzoek uitgegaan! We hebben Coco, die al aardig over het verdriet van het missen van Keetje heen is, ook geen nieuwe meer zien vangen. Het nest zal wel leeg zijn!
Naar Antigua gegaan en na de krant en de koffie me eerst maar weer eens bij Willy laten knippen. Nou ja knippen, er komt buiten de neus en oren haren geen schaar meer aan te pas en wordt alles zeer keurig met een trimmer gedaan. Me toen in een nieuwe blouse gestoken en de hangstoel voor Jo en Yvonne gekocht. Het is er eentje geworden met een wit en lichtblauwe kleur, met een heel klein beetje groen er doorheen. Zelfs ik begin het afdingen hier te leren, maar dat moet ook wel, omdat Alda er nu niet bij kan zijn.
Nog een opmerkelijk gebeuren was dat ik de man die altijd in de 5de Calle zit mondharmonica te spelen, blind is en waarvan ik dacht dat hij geen benen had of alleen maar stompjes, vandaag weliswaar met een stok zag lopen! Of Jezus bestaat echt of ik heb me altijd heel erg in deze bedelaar vergist!

Tot de volgende keer,

Jan

  • 24 Februari 2013 - 08:40

    Oss An:

    Gefeliciteerd met Alda,drink daar maar een glaasjewijn op haar.en jekijkt er naar uit dat het 2 maart is en in het vliegtuig kunt stappen.en dan je nieuwe blouse aan Alda kunt laten zien.en de busritten lopen ook niet hoe jij het zou willen.je ziet maar de wonderen zijn de wereld niet uit,geen benen en dan opeens lopen heeft hij ze goed verstopt.

  • 24 Februari 2013 - 10:31

    Jo En Yvonne:

    Gefeliciteerd Jan met de verjaardag van Alda!!!!

    Fijn dat je nog een hangstoel voor ons mee brengt, maar laat hem niet in Madrid liggen. Dan moeten we weer een nieuw slachtoffer gaan zoeken!!!!Haha.

    Geniet er nog een paar dagen van!!!

    Doei.xx

  • 24 Februari 2013 - 14:14

    Ineke:

    Hoi Jan,
    gefeliciteerd met je lieve Alda. Wat zullen jullie blij zijn dat je eerder terugkunt, vandaag over 1 week ben je weer thuis. Jullie hadden tevoren niet kunnen bedenken dat het allemaal zo zou lopen.
    Strakjes lekker brunchen bij ons en komende week moet je ook nog maar eens komen eten.
    We zullen je toch missen, het wordt stil in Antigua.
    Hasta luego

  • 24 Februari 2013 - 22:03

    Jos En Mia.:

    Hoi Jan.


    Op hopelijk onze laatste !!!! winterdag jou verhalen bij gelezen. Verrassend, over een week ben je thuis.
    Heb je nog plek in je koffer voor een beetje van die eeuwige lente.
    Hopelijk zien we je snel op de evaluatie, we hebben zin in Pepian. ( JIj heb er misschien eventjes genoeg van??)
    Jij hebt het misschien al gedaan of gaat het nog doen maar wij drinken dadelijk een glaasje op Alda's verjaardag, Proficiat en "PROOST".


    Nog een fijne laatste week en een goede terugreis.

    Groetjes, Jos en Mia.

  • 25 Februari 2013 - 22:24

    Carla En Geert:

    Ha Jan,

    Ja, we hebben Alda al heeeeeeeeel veeeeeeeel proficiat gewenst. En we zijn ook blij als je weer hier bent.
    Nog een fijne week, geniet ervan en tot binnenkort,

    Groet en tot ziens,

    Carla en Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Afscheid Guatemala

01 Maart 2013

Afscheid Alotenango

28 Februari 2013

Afscheid San Mateo

26 Februari 2013

Feest San Mateo

25 Februari 2013

Toerist
Jan

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 16833

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: