Afscheid Alotenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu Afscheid Alotenango - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jan Hendriks - WaarBenJij.nu

Afscheid Alotenango

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Maart 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Vandaag was het afscheid in Alotenango. Op mijn heenreis zag ik in Alotenango de eerste lijmsnuiver in deze periode, een jonge jongen die zo stoned als een garnaal was!
Suzan, Saul en Daniel hadden de hele morgen en een gedeelte van de middag ingepland om eens goed te praten over de organisatie en de verantwoordelijkheden binnen het Timmerproject. Toen ik binnenkwam, met een lekkere cake voor iedereen bij me, hadden ze juist even een pauze en waren aan het pingpongen. De pingpong tafel en de batjes hebben ze zelf gemaakt, maar het werkt goed. Uiteindelijk heb ik ook meegespeeld en van Daniel gewonnen, maar van Saul verloren. Maar ja, ik heb dit dan ook al jaren niet meer gedaan! Lekker koffie gedronken en cake gegeten en het verloop van de morgen doorgenomen. Dit was heel erg goed verlopen en het was al duidelijk wie welke verantwoordelijkheden had binnen de organisatie. Toen we gezamenlijk verder gingen met de vergadering kwam Daniel met het idee om een open dag te organiseren en dit werd enthousiast opgepakt. Een briljant idee was om de mime spelende komiek Tamagotchi uit te nodigen, om hier en reclame voor te maken in de straten en een act te verzorgen in het project. Mensen die wel eens in het weekend in Antigua zijn geweest kennen deze kleine komiek wel, die altijd de lachers op zijn hand krijgt. Hij speelt elk weekend in de straat met het boogje. In de lunch pauze had Saul een stuk chocolade cake voor mij meegenomen, omdat hij wist dat ik dat zo lekker vindt! Twee keer cake, maar alla er bestaan slechtere dingen op de wereld. Het was tijd om afscheid te nemen en er werden veel dankwoorden voor mijn inbreng gesproken. Dat iemand die twee linker handen heeft toch zo waardevol kon zijn in een timmerproject! Ja, daar word ik wel verlegen van, zeker als er dan ook nog een fles rum (Ron Botran, 12 años ) in een mooie doos van de 13de Baktun en een zelfgemaakte sleutelhanger bij komt! In mijn bedankwoord heb ik aangegeven dat het voor mij een feest is geweest om mijn bijdrage te leveren en dat ik het project in mijn hart heb gesloten!
En beste mensen, ook dit project kan nog wel wat steun gebruiken! Als jij ook iets met timmerprojecten hebt en dit project op wat voor een manier dan ook, wilt steunen dan kan dat altijd. Ze zijn bijvoorbeeld nog op zoek naar 10 Euro maand donateurs. Dat kan via onze rekening ASN-bank nr. 70 72 21 064 onder vermelding van: Timmerproject Alotenango
Redelijk vroeg in de middag zijn we met z’n allen naar Antigua gegaan, waar het een beetje geregend had. In Antigua hebben we afscheid genomen. Ik ben naar het vertrouwde park gegaan voor mijn krantje, maar daar is niets van gekomen, aangezien ik daar Eert tegen kwam, waar ik een uurtje mee heb zitten kletsen. Hij vroeg me nog mee naar de Nederlandse avond, die vanavond was, maar daar heb ik toch maar voor bedankt. Als het wat eerder was geweest dan had ik al die Nederlanders die hier wonen en werken wel willen ontmoeten, maar nu heb ik daar niets meer aan.
Tot de laatste keer, dat zei ik gisteren ook al!

Groetjes,
Jan

  • 01 Maart 2013 - 13:31

    Carla En Geert:

    Goede reis en een behouden thuiskomst!

    Tot binnenkort,

    Groetjes
    Carla en geert

  • 01 Maart 2013 - 19:40

    Ineke:

    Hoi Jan, wij zijn wel gewwest naar de Nederlandse borrel. Was wel heel gezellig, we hebben je gemist.

  • 02 Maart 2013 - 07:24

    Oss An:

    zo het zit erop,een hele goeie reis teug.tot in ons kikkerlandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2013

Afscheid Guatemala

01 Maart 2013

Afscheid Alotenango

28 Februari 2013

Afscheid San Mateo

26 Februari 2013

Feest San Mateo

25 Februari 2013

Toerist
Jan

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16825

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: